E-Ticaret Yöneticisi Ne İş Yapar

E-ticaret yöneticisi ne iş yapar? sorusunun cevabı; sorumlusu olduğu e-ticaret sitelerinin çok daha iyi bir konuma yükselmesi için çeşitli eylem planları hazırlar. Bunun için e-ticaret danışmanlığı alınmalı ve sorumluları ile birlikte hareket edilmelidir. Aynı zamanda günlük ve haftalık raporlar hazırlayarak firmaları bilgilendirmek de yaptıkları işin temelini oluşturmaktadır.

Günümüzde sektör fark etmeksizin birçok iş kolunun sanal / online alanlara geçiş yapması ile birlikte e-ticaret yöneticilerine olan ihtiyaç da artmıştır. Yöneticiler işlerini titizlikle ve profesyonel bir düzlemde ifa ettikleri takdirde e-ticaret sitelerinin başarı grafiği de aynı oranda artmaktadır.

Sitenin Satış Grafiğini Arttırmak

Her e-ticaret sitesinin satış trafiği belli başlı parametrelere bakılarak incelenebilir ve analiz edilebilir. Analiz raporları e-ticaret yöneticilerine ulaştırılarak satış grafiğini arttırmak için belli başlı stratejiler hazırlanır. Aylık ve yıllık planlamalarda hedeflenen satış rakamlarına ulaşmak için projeler geliştirilir. Yöneticiler, bu projeleri tek tek inceleyerek en doğru ve mantıklı hamleleri yapmaktan sorumludur. Satışların artmasını sağlayan faaliyetleri onaylayan da yöneticilerdir.
E-Ticaret Yöneticisi Ne İş Yapar?

Müşterilerin Talep ve Şikayetlerini Yanıtlamak

Ticari faaliyet yürüten her sitede satılan ürünlerin altına yapılan yorumlar belli başlı talep ve şikayetleri içermektedir. Her müşterinin yorumu okunarak en kısa sürede cevaplandırılması gerekiyor. Aynı zamanda bazı sitelerde direkt olarak görüş ve şikayet belirtilen alanlar da mevcuttur. Her birinin okunup değerlendirilmesi yöneticilerin yaptığı işlerden bir diğeridir. Talepler doğrultusunda sitenin içeriğinde ve ana sayfasında belli başlı değişimlere gidilebilir.

Taleplerinin dinlendiğini ve şikayetlerinin önemsendiğini gören müşteriler e-ticaret sitesinden alışveriş yapmaya devam eder. Bu da satış rakamlarını olumlu olarak etkilemektedir.

Kampanyalar Düzenlemek

E-Ticaret Yöneticisi Ne İş Yapar; yaptıkları bütçe hesaplamalarından sonra belli başlı ürünlerde kampanya düzenleyebilir. Fırsat ürünleri kategorisinde değişimlere gidip indirim oranlarını belirlemek de yöneticilerin görev ve sorumlulukları arasındadır.

E-Ticaret Yöneticilerinin Diğer Görevleri

Facebook, Twitter ve Instagram gibi sosyal medya kanalları üzerinden mevcut sitenin tanıtımını yapmak da e-ticaret yöneticilerinin görevleri arasındadır. Yöneticiler sık sık saha araştırması yaparak en trend ürünlerin takibini de gerçekleştirmelidir. Bu popüler ürünleri e-ticaret sitesine alarak satış rakamlarını yüksek noktalara taşıyabilir. E-ticaret danışmanı ve yöneticileri ile doğrudan iletişime geçmek için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir