E-ticaret danışmanlığı öncesinde e-ticaret nedir? sorusunu cevaplayalım. E-ticaret ürün ve görevlerin tanıtım, satış, gönderim ve ödeme işlemlerinin yapılması prosedürlerinin online sistemler üzerinden yerine getirilmesidir. Kısaca e-ticaret; geleneksel alım-satımın internet ortamında veya mobil olarak gerçekleştirilmesidir. Amacı ürünlerin ve görevlerin müşteriye kısa sürede ulaştırılabilmesi, siparişin kullanıcıyı uğraştırmadan kolay ve oldukça hızlı bir biçimde alınabilmesi, satın alma aşamalarının güvenliğinin sağlanabilmesidir. Ve kullanıcı ara yüzlerinin basit ve ergonomik olması, e-ticaret sistemi alt yapısının güçlü ve gelişime açık olması amaçları arasındadır. E-ticaret Nedir?

E-ticarette neler satılır konusuna gelindiğinde aslında böyle bir sınıflandırmadan söz edemeyiz. Web ortamı bilindiği gibi uçsuz bucaksız bir deryadır. Her ırktan, cinsten, yaştan ve huydan insanın bulunduğu web ortamında neyin satılıp satılamayacağına karar vermek çok zor. Bu mevzuda asıl iş, sizin marketing yeteneğinize kalıyor. Marketing tekniğiniz sayesinde web üzerinden hemen hemen her şeyin satışı yapılır.

E-ticaretin yararları; firmanın internet adresi üzerinden müşterilerine 7/24 açık bir şube oluşur. Elektronik ortamda çok kısa sürelerde veri aktarımı gerçekleştiğinden zaman tasarruf sağlanır. Müşteriye daha fazla ürün sunma imkanı sağlanır. Tedarikçinin büyük bir ofise gereksinimi olmadan web üzerinden sanal alışveriş merkezini oluşturmasına olanak sağlar. Bir ürünü daha önce alıp kullananların yorumları sayesinde ürün hakkında daha net bilgilere sahip olma imkanı sağlar ve daha birçok bunun gibi yaraları vardır.

E-ticaret danışmanlığında E-Ticaret İhtiyaçları Nelerdir?

Domain Seçimi

Zihinde kalıcı, okuması kolay bir domain tercihi etmelisiniz. Sektörünüzle uyumlu kelimeyi veya firma isminizi domain seçiminde kullanabilirsiniz.

Sunucu

E-ticaret modelinizi yayınlamak için etkili (hızlı) ve güvenilir bir sunucuyu bulundurmalısınız.

Ödeme Yöntemleri

E-ticaret modelinde ödeme metotlarını belirlemelisiniz. (kredi kartıyla ödeme, kapıda ödeme, ortak ödeme sistemleri vs.)

E-ticaret Modeli

Güçlü alt yapıya sahip, ilerletilebilir, gereksinimlerinize tam anlamıyla yanıt verebilen bir e-ticaret modeliniz olmalı.

Dizayn

E-ticaret modeli tasarımınız firmanızı yansıtan, nitelikli ve son trend dizaynlar olmalı.

Güvenlik Sertifikası

Müşterilerinizin emniyeti için e-ticaret modellerinde güvenlik sertifikası olmalıdır.

E-ticaret danışmanlığında E-Ticaret İpuçları

E-ticaret sitesi yöneticileri veya sahipleri için google.com da organik sonuçlar çok önemlidir yani arama motoru optimizasyonu (SEO), ne yazık ki doğru bilinen yanlışlar sebebiyle her dönemde geri planda kalmıştır. E-ticaret, çok hızlı büyüyen ve teknolojik ilerlemelerle paralel biçimde ilerleyen bir sektördür. Doğru bir marketing stratejisi kullanıldığı takdirde küçük çaplı e-ticaret siteleri de başarı sağlar. Bu noktada ise devreye doğru SEO stratejileri girmektedir. Doğru stratejiler uygulanması halinde görünürlüğünüz artar. Mevcut siteniz varsa veya ilk kez böyle bir girişimde bulunacaksanız doğru stratejiler uygulayabilmeniz ve bunların sonuçlarını alabilmeniz için E-ticaret danışmanı ile iletişime geçebilirsiniz. SEO arama optimizasyonu önemi

Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeleri Atlamayın

Uzun olan anahtar kelimeler site trafiğinize çok fazla etkilememekle birlikte, müşterilerin niyetlerini doğru biçimde algılamanızı sağlayacağı için, dönüşüm oranlarını etkiler. İnsanların herhangi bir ürünü bulmak için kullanabilecekleri, türlü anahtar kelimeleri düşünün. Bu şekilde sizin için en uygun uzun kuyruklu kelimeyi bulabilirsiniz.

Özgün Meta Başlığı ve Meta Açıklamaları Kullanın

Her ürün için sitenizde özgün bir meta başlığı ve açıklaması kullanın. Meta açıklamanızı, müşterileri cezbedecek türden yazmaya dikkat edin ki müşteriler de sitenize girip ürünlerinizi incelesin.

İnternet Sitenizin Yapısını Kontrol Edin

Web sayfanızın yapısı, içeriği, ürünlerinizin, kullanıcılar tarafından rahatlıkla ulaşılabilmeleri bakımından son derece mühimdir. Sayfalarınıza, 3 tıklamadan fazla olmayacak şekilde ulaşılabilmesi önemlidir. Örneğin; Anasayfa > Kategoriler > Alt Kategoriler > Ürünler şeklinde yapılmalıdır. Küçük bir e-ticaret sitesine sahip olsanız bile alt kategoriler koymaktan kaçınmayın. Her ürünün bir kategoriye ve alt kategoriye sahip olduğundan emin olun. URL yapınız da açık ve tutarlı olmalı.

Canocinal Etiketler Kullanın

Bazen bir ürüne birkaç kategoride ulaşılmasından dolayı farklı URL oluşabilir. Bu durumdan kurtulmak içim Canonical etiketler kullanabilirsiniz. Basit bir HTML unsuru ile arama motoru robotları sayesinde hangi URL’nin taranıp, aramalarda gösterebilirsiniz. Bu şekilde muhtemel bir karışıklığı engellemiş olursunuz.

Tarama Bütçenizi Geliştirin

Google botlarının, web sayfanızda bir günde toplam tarayacağı sayfa sayısı şeklinde tanımlanabilir. Site puanınızın negatif yönde etkilenmesini istemiyorsanız düşük tarama bütçesini tercih etmeyin.

Kullanıcı Deneyiminizi Mobil İndekslemeye Göre Optimize Edin

Mobil indekslemenin daha çok tercih edildiği şu günlerde, kullanıcı deneyimi SEO bakımından oldukça kritiktir. Web sayfanız kullanıcı dostu olmak zorunda. Mobil web sayfanızın açılma hızının yavaş olması, kullanıcıların rahatlıkla ürünleri incelemesine ve web sayfanız üzerinden alışveriş yapmalarına engel olacağı için kullanıcı dostu olmaz.

Her Ürün Sayfasına Özel İçerikler Oluşturun

Ürünlerin bulunduğu sayfalarını içeriklerini özgün, cezbedici, konuşma diline yakın biçimde meydana getirin. Aynı içeriği, diğer ürün sayfaları için de kullanmayın. Zorunluluk halinde ise canonical etiketleri tercih edin. Ayrıca disallow etiketiyle de bu sorunu çözebilirsiniz. Ürün sayfalarındaki içeriklerin, müşterinin alışveriş davranışında bulunması açısından, müşteriyi ikna edici bir etki yaratır.

Yeni Ürün Sayfalarınızı Optimize Edin

Eklenen her yeni ürünün sayfası için, Arama Motoru Optimizasyonu talimatlarına uygunluğundan emin olun. Farklı bir ürün sayfasından içerik alıntılamayın. Özetle, oluşturulan yeni sayfanın önceki sayfa ile aynı nitelikte optimize edildiğinden emin olun.

Diğer e-ticaret ipuçlarına blog sayfamızdaki makalelerden de ulaşabilirsiniz.

E-ticaret danışmanlığında E-Ticaret Sorumlusu

E-ticaret sorumlusu; bilgisayar ve web sorumlusu yetenekleri bulunan, çevrimiçi ticaret düzenlemesi meydana getiren ve onları yönetebilen, e-ticaret web sayfalarının her anlamda denetimini sağlayan ve satış yapma gibi yeteneklere sahip olan kişidir. E-ticaret sorumlusu

E-ticaret danışmanlığında E-Ticaret Yöneticisi Ne İş Yapar?

E-ticaret yöneticisi ne iş yapar sorusunu genel olarak cevaplamak gerekirse; kurmuş olduğunuz e-ticaret sitenizdeki bütün işlemleri yerine getiren kişidir. Kampanyaların oluşturulması, resim girişleri, ürün girişleri, sitedeki satışların takibi, satış sonrası işlemlerin yerine getirilmesi gibi işlemleri bizzat kendisi yerine getirilmesidir. Eğer alt kategori grupları bulunuyorsa, bu yöneticiler mevcut ise bu iş dağılımı yapılmaktadır. E-ticaret yöneticisi, işletmenin dijital iletişim yöntemlerini gerçekleştirir. İşletmenin misyon ve vizyonuna uygun marketing amaçları ile gelişimini sağlar.

E-ticaret yöneticisinin görevleri şunlardır;

  • İşletmenin web sitesine resim ve ürün girişlerini yerine getirmek,
  • Web sitesindeki satışları takip etmek,
  • Kampanyaları oluşturmak,
  • Satış sonrası raporlama yapmak,
  • Ekibi ile sürekli iletişim halinde kalarak mevcut operasyonun devamlılığını sağlamak,
  • Çalışan personelin görev dağılımını yapmak ve denetlemek,
  • E-ticaret alanındaki gelişmeleri takip ederek yöneticisi olduğu sitede uygulamaya geçirmek,
  • İşletmenin satış amacına ulaşmasını sağlamak ve kâr payını arttıracak yöntemleri belirlemek.

E-Ticaret Danışmanlığı Nedir?

E-Ticaret Danışmanlığı ülkemizi de içine almakla birlikte en hızlı büyüyen sektör olan e-ticaret, maliyetlerin düşük olması ve ulaşılabilecek hedef kitlenin fazla olması nedeniyle gerek fiili iş sahibi olanlar gerekse yeni iş kurmak isteyenler için öncelikli sektörlerin başında gelmektedir.

E-Ticaret danışmanlığı, e-ticaret ortamına geçmek isteyen bireysel ya da kurumsal işletmelerin işe başlarken en doğru kararı verebilmek, ürün girişlerinin seo uyumlu biçimde girişini sağlayabilmek ve reklam şekilleri hakkında geniş bilgi edinebilmek adına alınan bir hizmettir. E-ticaret danışmanı ise bu hizmet içerisinde web tabanlı şirket sahiplerine satım faaliyetlerini iyileştirme alternatifleriyle ilgili en uygun şekle getirme konularında danışmanlık sunmaktadır. Burada önemli olan e-ticaret danışmanı sizin işinizi ikiye katlarken trafiğinizi de ikiye katlamak değil, etkileşim niceliğine ikiye katlamaktır. E-ticaret Danışmanlığı

E-Ticaret mevzusunda bilgi, tecrübe ve yeteneklerini bir araya getirebilen ve belirli yetkinlikleri bulunan kişiler ise e- ticaret danışmanlığı konumuna erişip bu konuda eğitim ve danışmanlık hizmeti prezante etmektedir. E-ticaret danışmanlığı karışık bir kavram olup birçok mevzuda bilgi sahibi olmayı gerekli kılmaktadır. Öncelikle iyi bir e-ticaret danışmanının sektör içerisinde yer alan, önem arz eden yayıncılar ve oyuncular ile ilgili yeterli veriye sahip olması gereklidir. Ayrıca elektronik ticaret ve sosyal medya uzmanlığı birbirini tamamlayan öğeler olduğu için e-ticaret danışmanlığının sosyal medya uzmanlığı ile bütün olarak ele alınması gerekir.

Danışmanlığın bir diğer olmazsa olmazı ise SEO yani arama motoru optimizasyonu konusudur. Arama motoru optimizasyonu doğru ellerde size avantaj sağlayacağı gibi bilgisiz kişilerce yanlış kullanılması halinde bütün emeklerinizin bir anda sekteye uğramasına ve arama motorlarında saf dışı kalmasına neden olabilmektedir. E-ticarete başlama kararı aldığınızda basit, daha sonra formül buluruz veya ucuz olsun da gerisi problem değil diye düşünerek asla harekete geçmeyin. Bu sizi felakete götürür.

E-Ticaret Danışmanlığı, reklam bütçenizin doğru şekilde ve doğru yerlerde efektif olarak kullanımını sağlayarak istediğiniz iş sonuçlarına ulaşmalarını sağlar. E-ticaret danışmanı sanal ortamda sizi temsil ettiği kadar reel ortamda da sizi yönlendirebilecek erginlikte olmalı ve kurumsal kimlik çalışmalarınıza destek olabilmelidir. Yazdıklarımızı toparlayacak olursak E-ticaret danışmanı arama motoru optimizasyonu, sosyal medya yönetimi, internet reklamcılığı, yazılım ve tasarım bilgisi, web çözümleri, kurumsal kimlik çalışmaları mevzusunda donanımlı ve üretken olmalıdır.

E-Ticaret Danışmanlık Ajansı

E-ticaret danışmanlık ajansları, e-ticaret için oluşturduğunuz sitelerde sizlere tüm yönetim aşamaları hakkında destek veren işletmelerdir. E-ticaret siteleriniz için reklam tanıtımları, Seo çalışmaları ve kampanyalar gibi tüm aşamalar için ajanslardan dayanak talebinde bulunabilirsiniz. E-ticaret danışmanı ajansıları sizlere ürün ve hizmetleri pazarlama, sosyal medya, web tasarımı ve gelirlerinizi artırma konularında destek verir.

Sosyal Medya Ajansı: Bu ajans türü son yıllarda sık duyduğumuzu bir ifadedir. Medya ajansı, reklam ajansı gibi bildiğimiz kategoriden kitle iletişimiyle ilgili ajanslara Sosyal Medya ajansı ifadesi eklenmesi bazılarının kafasını karıştırıyor olsa da sosyal medya dünyada önemi giderek artan bir alandır.

Sosyal medya ajansına gereksinim duyan kişi veya kurumların, bu ajansın geçmiş çalışmalarını, referanslarını şüphesiz göz önünde bulundurmalıdır. Ucu açık bu platformda herhangi bir alanda hatalı ya da dürüst olmayan bir planlama yapılıp, uygulama içine girilmesi, o kişi veya kurumların prestijine ciddi manada zarara uğratabilir. Hatalı bir paylaşım hızlı bir şekilde sosyal mecrada paylaşılır ve kontrolden çıkabilir. Bu tarz sıkıntılar yaşamamak içim e-ticaret danışmanı ile iletişim halinde olun.

Web Tasarım Ajansı: Birçok konuda ve alanda çığır açmış durumda olan dijital uygulamaların çok kısa sürede yüzbinlerce insana ulaşabilmek mümkün. Bu aynı zamanda düşük maliyetli tanıtım ve reklam manasına gelmektedir. İşletme ya da kurum sitelerinin hazırlanmasında sizlere hizmet veren e-ticaret danışmanı ile çalışmanın, uzun dönemde başarı grafiklerinde yükselişe geçmenin en kolay yoludur.

Mevcut teknolojilerin takibini ve var olan siteler ile bütünleştirerek temsil kalitesinin arttırıldığı sayfalar edinilmektedir. Sayfalar düzenlenirken işletme ve hedef kitleye ilişkin tahlillerin doğu yapılması ve bu ayrıntıların sayfa içeriklerine en doğru biçimde yansıtılması oldukça önem arz etmektedir. Web tasarım ajansı, uzman bir çalışma ilkesi ile öngörüde bulunarak ve sayfalara yansıtarak istenilen başarının kısa sürede elde edilmesini mümkün kılmaktadır.

E-Ticaret Hizmeti Veren Firmalar

E-ticaret hizmeti veren firmalar çok fazla olsa da nitelikli e-ticaret hizmeti sunan firma çok azdır. Bir işletmenin iyi bir hizmet sunduğunu anlamanıza yardımcı olan birkaç husus vardır. Bilhassa teknik destek bölümünün iyi faaliyet göstermesi gerekmektedir. E-ticaret danışmanlık firmaları ile iletişim kurmak gibi problemler yaşanıyor mu ve en önemlisi satın almış olduğunuz paketteki bütün modüllerin bulunup bulunmaması. Maalesef her sektörde olduğu gibi burada da çok fazla insanları kandıran kişiler bulunmaktadır. Hatta dijital sektörde daha fazla art niyetli insan var diyebiliriz.

E-ticaret hizmeti veren firmaları seçerken çok dikkatli bir araştırma yapın ve mutlaka bütün sorulara tam ve eksiksiz şekilde yanıtını alın. Yazılım, çok ucu açık ve ilerletilmesi belirli bir maliyeti olan mekanizmadır. Tam anlamıyla ayrıntılı bilgi almadığınız durumda yazılım sizi birden çok nokta da yarı yolda bırakabilme olasılığı doğuracak ve anlaşmış ücretin dışında ek masraflara girmek zorunda kalmanız olasıdır.

E-ticaret danışmanı sisteminde öncelikli olan konular nedir?

Kurulacak sitenin olmazsa olmaz maddeleri sıralanmakta.

Güvenlik

E-Ticaret sitelerinde bilindiği üzere birçok kişisel ve ticari bilgiler bulunduğu için e-ticaret hizmeti veren firmaların en fazla dikkat ettiği noktaların başında gelmektedir. Birçok işletmenin müşterileri bu mevzuda ciddi mağduriyetler sonucunda yanlışlıkları toparlayamayarak e-ticaret hayatlarına son vermek durumunda kalmıştır. E-ticaret paketi satın alırken dikkat edilmesi gereken, fiyattan önce firma ve e-ticaret sistemine duymanız gerekli güvendir.

Performans

Kurmuş olduğunuz sitenizin gereğinden yavaş çalışması müşterilerinizin siteyi terk etmesine neden olmaktadır.

SEO Uyumluluğu

SEO uyumlu bir yazılım kullanmalısınız. Birçok e-ticaret hizmeti veren firma sistemlerinin SEO uyumlu olmadığı halde SEO uyumlu olarak müşterilerine nitelendirmektedir. Bu konuda doğru bilgiye ulaşmak için referans müşterilerini inceleyebilirsiniz.

Gelişmiş E-Ticaret Tazılımı: E-ticaret hizmeti veren firmaları incelediğinizde hepsinin özelliklerinin benzer olduğunu göreceksiniz. Çünkü yazılımlar bir özellik tablosuna bakılarak değerlendirilmektedir. Detaylı inceleme yapmaya başladığınızda her başlığın altında birçok başlığın yer aldığını ve bunlarla alakalı herhangi bir bilgi bulamadığınızı fark edeceksiniz. İşte bu yüzden firmalardan ve referanslardan bilgi alın.

Tasarım

Aramanız gereken özelliklerden biri de firmaların size sunabilecekleri tasarım yaratıcılığıdır. Artık müşterileri hazır siteleri ve özgünlükten uzak siteleri çok fazla tercih etmemektedir. Yapılacak olan tasarımınızın mutlaka responsive olarak kodlanması gerekmektedir. Firmaların sizi aldatmasına engel olmak ve mağdur olmamak için sitenizin tüm aygıtlara uyumlu olmasını ve responsive şeklinde kodlanması gerektiğini yazılım firmasına belirtin.

Temiz Mimari ve Güncel Kod Yapısı

Ülkemizde maalesef çoğu e-ticaret altyapı sağlayıcısı karışık düzende kodlarını meydana getirmiş ve artık ilerlemeye kapalı hale getirmiştir. Kod yapısının karışık olması teknolojinin ilerlemesiyle birlikte altyapıda güncel teknolojiyi kullanabilme olasılığını düşürmektedir.

Gelişmiş Açık E-Ticaret Sistemi

Kullanılan yazılım ilerlemeye açık değilse gelecekte sizde olmayacaksınız diyebiliriz.

Bağımlılık: E-ticaret paketi satın aldığınızda işletme size sadece siteyi kullanım hakkı sağlamaktadır. Yazılım kaynak kodları firmanın her şeyi olduğu için yazılım koduna müdahale etmenize izin vermemektedir. Bunun dışında yazılım kaynak kodlarını paylaşan firmalar da bulunmaktadır. Ancak bu firmalarında ne kadar güvenli olduğu bilinmez.

E-Ticaret Danışmanlık Ücretleri

E-Ticaret bireylerin veya kurumların projelerinin yürütülmesi esnasında, profesyonel bir desteğe gereksinim duyan kuruluşlar için hazırlanmış bir hizmet şeklidir. E-ticaret danışmanlık ücretleri hangi e-ticaret danışmanlık ajansından talebinizin olduğuna göre farklılık göstermektedir. Yeni bir iş kuracaksanız tüm yönetim süreçleri hakkında danışmanlık almanız gerekmektedir. Bu durumda ödemeniz gereken ücret artacaktır. Proje danışmanından Reklam yönetimi, kampanyalar SEO gibi konularda danışmanlık hizmeti almayı düşünüyorsanız, ücret daha uygun olacaktır.

E-ticaret danışmanlığı sürecinde, e-ticaret danışmanlık şirketlerinden müşteriye yetenekli bir e-ticaret danışmanı ataması yapılır. Alınan proje paketine göre ayda bir kere müşteri ofisinde ziyaret edilerek, işler yerinde, değerlendirilir. Ayrıca telefon desteği ile hizmet verilmeye devam edilir. E-ticaret proje danışmanlığı, site kurulumundan itibaren, tüm süreçlerin uzman kişilerce yürütülmesini, iş geliştirme hizmetlerini kapsamaktadır.

Müşteri adına hizmet sunanlarla görüşülerek, uygun hizmet sağlayıcılar ile, seo, dijital pazarlama, mailing, ödeme sistemleri, lojistik vb. protokol yapılması, hizmetlerin kontrol ve denetlenmesinin sağlanması hususunda profesyonel destek içerir.

BU KONU HAKKINDA SİZİ ARAMAMIZI İSTER MİSİNİZ?